lizz-bon

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Tarja - 25 januari 2009 16:05

Har fått detta inlägg på mail i några varianter, men inte hela. Det blev hela 7 sidor i word när jag fick med allt. Man funderar ju på hur det egentligen är, har en hund som har snett bäcken, hon har C på rtg. Det gick inte att få några raka bilder på henne, skålarna såg ok ut enligt veterinären men hon fick C...

Även ett resultat på D blir man lite frustrerad över. Hunden är alert, har inga problem i rörelse på nåt sätt, ligger och sitter precis hon hund med A resultat. Märks ingen skillnad. Man såg inte heller på rtg att det skulle bli D. Hon sederades med Domitor. Nästa rtg vill jag nog prova hos någon som bara pleggar, dvs använder Plegicil, som man gjorde förr. Jag tror också att det är till en del rasbundet hur de faller in i Norbergs vinkel. En del raser är ju redan undantagna från denna avläsning. Nåja, vi får vänta ett tag till nästa röntgentillfälle.

Här är läsning för den som vill läsa inlägget......lägger in den på min hemsida oxå...länken har du i högerkanten.

 HD röntgen och avläsning   

Gå in under aktuellt och bläddra ner på sidan (Hasseman's kennel)



* * * * * *
Idag har jag mockat uteboxarna, tog nog 1 1/2 timme, allt som varit fastfruset lossade, så nu är det riktigt rent och fint där. Känns i armarna,

kan det räknas som styrketräning...? Undrar hur många kg det blev allt som allt man lyfte och hivade iväg till gödselstacken?

* * * * * *

Nu ska jag ut på en liten promenad....

ha det gott

Ovido - Quiz & Flashcards