lizz-bon

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Tarja - 13 januari 2009 17:55

Det sidste ønske

Præsten til fangen der lige har taget plads i den elektriske stol:

- "Er det noget jeg kan gøre for dig?"

- "Ja, hold mig i hånden..."


Indsamlingen

Det ringer på døren og manden åbner døren.

- "Dav, jeg samler ind til et hjem for ældre kvinder", sagde damen.

- "Vent et øjeblik, sagde manden
- "De kan få min svigermor med det samme."


Det ældre par i banken

Et ældre ægtepar kommer ind i en bank. Der er kø, så de stiller sig pænt op i køen og venter. Pludselig kommer der en røver op til skranken og råber:
- "Dette er et røveri."
Den ældre herre træder frem til røveren, tager ham på skulderen og siger:
- "Undskyld unge mand, men jeg er civil betjent!" (civil polis)
Røveren bliver helt befippet, smider skyderen og spæner ud af banken. Manden vender tilbage til sin noget forundrede kone, der spørger:
- "Egon, hvorfor sagde du til den unge mand, at du var civil betjent?"
- "Jamen er jeg da ikke det, Gerda?" svarer manden

- "Nej, Egon, du er senil dement.

Fick några goa skämt på danska, lite träning till att lära sig och läsa danska,

det var väl inte så svårt och förstå detta eller hur?

Lite ljusare var det idag, hoppet finns...om att solen kanske orkar fram imorgon?

Ingen lust att gå någon längre promenad med hundarna heller efter jobb, kolsvart ute på landet. Gå med 4-5 st i koppel och hålla ficklampa...nä, det får nog vara. De får ju springa fritt på dagarna med husse istället så får det bli promenad lite utanför reviret på helgen. 

* * * * * * * *

Jag har inget och sticka just nu Cina, så det kliar i fingrarna, har inte hittat garn till den poncho som jag vill göra...så det får också vänta tills jag hittar det garn som jag vill ha. Följer ju inte alltid mönsterbeskrivning med garnsort, precis som med matrecept. Läser bara vad det skall vara på ett ungefär och sen blir det nåt helt annat av det hela till slut, oftast blir det bra...


Får väl sätta mig framför TV:n innan det är dags och natta djuren....

 Ha det gott,







 
Ovido - Quiz & Flashcards