lizz-bon

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Tarja - 4 januari 2009 19:10

Idag har det varit sparlåga på aktiviteter. Hundarna ut på morgonen, hästarna fick mat. Kröp ner i sängen en stund till. Innan frukost så tog jag ut hästarna i hagen. Tog först ut Ellen, hämtade sedan Saga och Fly....och då bankade det till på baksidan av byggnaden vilket lät mer än det borde antagligen för kylan.

Fly som stod bakom mig hoppade till och for iväg, Saga studsade till och men jag fick stopp på henne. Fly sprang iväg men stannade som tur var en bit bort, tusen tankar hann och flyga igenom huvudet med skadad häst igen som går igenom staket, får igång de andra mm.. men som tur var stannade det bara vid tanken. Skärrad blev man också. När jag hade lämnat hästarna i hagen gick jag bort till baksidan och skällde ut de som stod där och grejade. Jag kände att jag hade haft änglavakt, Fly hade kunnat springa rakt fram och då över mig, istället hoppade hon rakt och snett utåt förbi mig...tackar för det.


Idag blev det inte heller nån speciell matlagning....det blev skinka, dopp i grytan...Hade en skinka kvar och den går alltid hem hos oss med dopp.

Jag äter i och för sig inte dopp i grytan men väl karelska rispiroger till och Denise valde tunnbröd med skinka. Lättlagat och mättande.

Nu får jag ut och hjälpas åt med att natt hästarna...


ps Den här fina ljuslyktan i kanten gjordes häromkvällen, frusna vattenhinkar....blir till lyktor.


Ovido - Quiz & Flashcards