lizz-bon

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Tarja - 3 januari 2009 13:57

Marcel, jag har förresten läst ut boken Anasarka (Marcel Aponno) som du har skrivit, Den var bra, lagom med spänning, detaljer, några sidor dock lite mer tunga, de om muslimerna etc.Brukar ju inte lästa eller titta på nåt som det står thriller på, för då kan jag inte sova, eller så drömmer jag om det, men denna var helt ok. Bara att man läste över 200 sidor det första man gjorde mitt i natten, och nästa natt när jag fick hostattacker så var det bara att gå upp och läsa, och då läste jag ut resten!

Nu väntar vi som läst denna på nästa.....när hinner du med och skriva nästa gång? Behöver du hjälp med att skriva ner så kan du ju bara diktera....så ordnar vi det, hör av dig om det kan vara nåt...


Var uppe tidigt idag...9-tiden och en kort promenad med hundarna. In med dom, ut igen till hästarna, tog ut de som stod i stallet. Gav alla hö och vatten. Mockade rent. In och duscha. Klockan hann och bli 11, tog först då min första kopp kaffe för dagen och sen lite frukost. Nu har jag slöat en stund, solen skiner så då är det dags för en promenad.


Ha det gott,

 

Av Tarja - 3 januari 2009 00:02

Satt och lade in bilder från kameran i datorn, och vips så är klockan över midnatt igen....får se om man kommer tillbaka till rätt rytm innan man skall börja jobba. Hundarna är riktiga nördar dom med, ligger runt fötterna vid datorn. Idag var det kallt ute, -11° men vindstilla. Har ju inte letat fram långkalsonger eller termobyxor, brukar ju inte vara såhääär kallt, så det blev ingen långpromenad idag. Fast det såg inte hundarna ut att vilja heller.

Försökte få lite profilbilder på hundarna men det blev inte så bra i bloggkanten. Får göra om dom.
Izzies öron ligger faktiskt riktigt bra, lite tejpning av öron vid tandömsning gör kanske nytta,för då var dom uppe på huvudet (se tidigare inlägg om hur vi gjorde om du vill veta hur du ska göra). Här är en bild på öronen som dom är nu i alla fall och inte tejpade. Hon har också fått bytt alla sina tänder och dom finns där dom skall. Izzie kullen blir förresten 6 månader idag. Har inte mätt mankhöjden på henne än, men det är lite kvar till Steffies höjd. Hon blir ju ingen bjässe till tik i alla fall, men det har jag inte haft någon innan heller.

Får se om det blir snö som var sagt senare idag, annars så hade jag tänkt lägga en liten första övning i spår till Izzie. Therése skulle kanske komma med Spec oxå.  Vi får väl se....nattinatt.

Ovido - Quiz & Flashcards