lizz-bon

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Tarja - 17 januari 2009 15:08

Idag får det blir en myskväll med film o nåt gott o snaska på....

Har varit ute ett par timmar och mockat rent hos hästarna, dragit om några trådar så att Dancy inte kommer åt att nosa på tjejerna....

Känner mig lite genomfrusen, hade bara jeans och 2 fleecejackor...jackorna var varma men inte jeansen. Får se om det blir snö imorgon, som det visar på några väderleksrapporter.

Hundarna fick sitt lördagmål toppad med kött....gottigott.

Katten Rambo brukar också få burkmat på helgerna, annars äter han torrfoder.

* * * * * *

Fick garnet igår, från Ge-ås i Falköping, gråmelerad DUO, som blir snyggt mönstrat när man stickar. Fick gjort en bra bit igår....kom på sen att jag får nog köpa en tröja som man kan ha under oxå, går ju inte riktigt bra med t-shirt än...

Sätter in en bild på den klänning jag sydde till Denise dagen innan julafton, från mammas vävda tyg...som jag har kvar en hel del av....får se vad man kan hitta på mer.

Sen en bild på ponchon som jag stickar nu, den gråmelerade till vänster blir det nu, tänkte först den med flätor men tycker att den andra blir snyggare.

Eller vad tycks?

* * * * * * 

Nu är hundarna på intågande in hör jag...de är ute med husse och busar.


Ha en go kväll....


Ovido - Quiz & Flashcards