lizz-bon

Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Fikabjörnen färdig o hugga in...

Av Tarja - 21 juli 2009 17:11

Denise har varit i farten med kameran idag. Fika skulle vi ta innan jag börja o baka, mamma och Leif kom upp med hallonplantor och skulle oxå se om de hittade lite blåbär. Ullis var inte sen på och nappa på ordet fika och satte sig vid bordet...

* * * *

Barnabarna sover gott, oftast på rygg.....lite kloklippning idag igen...och många pussar...dom luktar ju bara såååå gott valpisar....

* * * *
Izzie skulle bita Steffie i bakbena mitt upp i bakningen, de skall alltid snurra runt just där man är, dvs alltid i vägen....men de vill oxå baka, precis som barn....

* * * *

Så, blev blåbärspajen klar, smakar gott, men bullarna blev inte riktigt som de skulle...ville inte jäsa och degen smakade inte heller som bulldeg, det lite söta...utan mer som vanligt bröddeg...ändå var det socker i och jäst för söta degar...kanske var degspadet för varmt i alla fall...hm...men de går åt i alla fall, var så säker....

* * * *

Ja, nu har vi planterat ut hallonplantor oxå,

ska ha helt golv i växthuset och inte odla nåt i marknivå, varför skall man det när det går att ordna med bänkar i ståhöjd...har jag funderat i alla fall.

* * * *

Cina, kan inte du sätta ut fler bilder på växthuset....

* * * *

Nu ska jag ut o köra runt lite i poolen...inte så varmt men ändå behagligt...plocka lite skräp som flygit dit o det gör man ju bäst med att ta några varv runt i poolen o få ihop dom i mitten...sen är det  bara att håva in dom...

* * * *

Ha det gott i solen....

 
 
Teija

Teija

21 juli 2009 22:44

Men vilka goa valpar och hundar med för den delen!
Blåbärspajen ser då så god ut.
Ja, vad kul att vi har lite lika bakgrund... är du född här i Sverige som jag? Förstår att du kan finska... Är så stolt att kunna finska. Mina föräldrar har alltid pratat finska med mig, smart av dem!
Ha en go kväll:D

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cina

22 juli 2009 05:54

Blåbärspajen ser härlig ut! Så fin du gör den......
Visst kan jag gå ut och fota växthuset lite om du vill.....
De små killarna växer fort!!

När kommer du?

 
Teija

Teija

22 juli 2009 16:02

Det är samma här, våra döttrar kan inte heller finska. Dumt nog avstod jag från att prata finska med dem för jag tyckte att det skulle bli för krångligt för M som har Downs syndrom. Men hon hade lärt sig, det fattar jag ju nu.
Det är så som du skriver, finska är svårt att lära sig om man inte får med sig det i bagaget liksom!
Ha en trevlig kväll:D

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

22 juli 2009 16:48

Vilka godingar de där valparna! Man kan väl inte låta bli att snusa dem på magen antar jag?

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja - 12 december 2011 21:32

Har ju inte uppdaterat sidan på väldigt länge, men men. En mycket glad nyhet har jag i alla fall,  att Lizz-Bon´s Skuggi blev utställningschampion i Växjö i år. 3 cert på 4 utställningar! GRATTISAR ifrån oss    ...

Av Tarja - 1 januari 2011 19:26

Här har jag inte varit så aktiv på sistone, har inte heller uppdaterat hemsidan som var tänkt.....Ibland blir det bara så, men skall försöka få in lite mer i år.   Det har varit en lång höst som också fick en snabbstart på vintern som ser ut att ...

Av Tarja - 22 september 2010 18:24

Har precis badat en stycke Hetta som hittade gottgott och rullade sig i grävlingskit på vår lilla svamppromenad. Det var svamp vi skulle leta efter, inte väldoft. Hon följde inte med rundan runt utan stannade o luktade, tänkte att hon kommer väl till...

Av Tarja - 15 september 2010 08:59

Ja, så har Izzie börjat kurs med Denise, tänkte att det är bra om hon också kommer igång och jobbar lite med hund. Det gick bra, Izzie hade inte så mycket och säga om de andra hundarna, 2 amstaff?el korsningar, en rottisvalp, en goldenvalp, dvs 5 hun...

Av Tarja - 3 september 2010 19:00

Tänkte väl inte skriva så mycket idag, har gjort iordning plats för druvorna som nu står ute och ska växa upp mot berghällen....hoppas att de kommer och trivas där. Tog lite bilder på växthuset som inte är helt klar än, funderar lite på och ha vita...

Ovido - Quiz & Flashcards