lizz-bon

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Tarja - 6 juli 2009 19:08

Här kommer första bilden på gossarna, 3 timmar gamla, taget sent igår kväll.

De sover och äter, precis som de skall, ser ut att må gott, det gör mamma med. 

Tog en liten kort promenad när jag kom hem, för att se om man hittade lite blåbär, det var inte så mycket....blev nästan lika mycket smultron...vilket ju är mycket goare.


Får väl leta lite längre ut efter blåbären, eller sätta plantor....i ståhöjd?

Får fundera lite på det....om man ska ha ett litet växthus istället för höns. Behöver utrymmet till förråd. Men får lägga om taket i ett hörn först.

Dit kan jag då flytta ut alla lådor från vardagsrummet....som jag skulle sorterat...hmmm


Ha det gott..

Av Tarja - 6 juli 2009 07:01

Ja, det var det hela, rejäla och stora, har inte vägt dom men det syns på dom! De föddes kl 21, och 21.10....så det var snabbt avklarat. Snabba var dom till maten oxå....

Ullis har ju varit så tjock det sista så nog trodde jag det fanns fler...men inte, dessa 2 gossar har tagit all utrymme som kan tänkas.

De blir mörkröda med vita tecken, och om de brås på sin far Bjarki kan de också få mörkare täckhår så småningom.

Får se om jag kan få en helbild på Bjarki oxå, har väl bara huvudbild på honom på hemsidan.



Ha en go dag, ....här är grått o mulet i Kungälv


Ovido - Quiz & Flashcards