lizz-bon

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Tarja - 19 juli 2009 22:17

Ja, idag har jag sett 7 st rådjur, allt från kids till den stora bocken....

De är inte rädda heller, man kan stanna bilen och prata med dom...fast dom svarar inte...konstigt...

Ja, snart är det bockjakt...hm...

Av Tarja - 19 juli 2009 21:08

Har inte hittat min våg än som jag kan väga valparna på, men tunga är dom....

Båda har öppnat ögonen och är lite medvetna om att man är och rör i korgen.

Sover gör dom mest hela dagen förutom då dom äter...eller låter som fågelungar. Marsvin med fågelläte?
* * * *

Izzie har tuggat på min gamla trasmatta som vi köpte i Finland -84....den har hängt med i många år och tvättas ett antal gånger. Den känns ena lite mosig i trådarna men jag repade upp ändana och knöt tog bort det som hon tuggat på. Börja med sådant trams när man är ett år....

Får se hur länge den håller. Det får väl bli ett gäng nya när man hittar..

* * * *

Hann med och klippa gräsmattan idag, sen kom det en skur....

funderar också på var jag skall anlägga min vita trädgård....sån som vi såg på Orust Blommor. Kanske inte helt exakt sådan men liknande.

* * * *

Skulle gärna vilja ha det där växthuset nu, men det hinner ju inte planteras nåt nu, får blir ett projekt till nästa vår, man kan ju planera.

* * * *

Nu ska jag iväg o hämta Denise i Varekil från bussen, går inte nån till Ellös sa hon....

ha det gott

Ovido - Quiz & Flashcards