lizz-bon

Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Puppisar och pelargonier

Av Tarja - 9 juli 2009 20:04

Nu är de små gossarna 4 dygn gamla om cirka 1 timme....och de har vääxt...

nu är de som marsvin i storlek. Så här kommer en färsk bild på dessa två småttingar.

* * * *

Jag trodde inte att dessa skulle överleva...pelargonierna alltså. Fick inte planterat sticklingarna förrän efter en vecka o då såg de inte så roliga ut. Sen åkte de i golvet med jämna mellanrum...hundarna ville se ut genom fönstret, och de var då i vägen....hm

Ner med dom i krukan igen o se, nu blommar dom, så tåliga var dom. Den ena skall håll myggen borta, kommer inte ihåg nu namnen på någon utav dessa. Så går det när man beställer o tror att man vet vad man har sen...behöver nog sätta namnlappar om man ska lära sig.

* * * *

Här var det en åskknall som väckte en mitt i natta, och ett muller som bara den, sen så vräkte det ner från vädergudarnas vattenförråd. Det ville inte ta stopp nån gång, och mer har det kommit under dagen.

* * * *

Egentligen har jag en blåbärsplanta o hallonplanta o plantera...men vet inte riktigt var...de får ju vara lite skyddade av de fyrbenta odjuren.
Men de klarar sig nog till imorgon...får ta det då.

* * * *

Ha en go kväll i sommarregnet....

 
 
Leif o Yvonne

Leif o Yvonne

9 juli 2009 20:53

Har skicka lite bilder på Bjarki till dig hoppas att dom hamnade rätt.
Kul att se bilderna på Bjarki och Ullis valpar bara för söta, nog syns det att Bjarki varit med på ett hörn.

http://www.leasfoto.se

 
Ingen bild

Cina

10 juli 2009 11:15

Så söta små korvar....och nästa vecka får jag peta på dem....:-) Din moskitopella har jag haft så om du vill kan du titta på min hemsida och finna den där...Antagligen den andra med.....Kan ju upplysa om att mina mygg här hade inte läst informationen om denna antimyggplanta....Eller så har jag väldigt blodtörstiga mygg och knott här....

 
S.

S.

11 juli 2009 23:26

Hej! Känner du Håkan eller? jo, det är så hemskt. Jag blev också jätteledsen när jag läste det, man tror inte att det finns sånt här men det gör det :( vad fint av dig att göra det. :)

http://aamles.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja - 12 december 2011 21:32

Har ju inte uppdaterat sidan på väldigt länge, men men. En mycket glad nyhet har jag i alla fall,  att Lizz-Bon´s Skuggi blev utställningschampion i Växjö i år. 3 cert på 4 utställningar! GRATTISAR ifrån oss    ...

Av Tarja - 1 januari 2011 19:26

Här har jag inte varit så aktiv på sistone, har inte heller uppdaterat hemsidan som var tänkt.....Ibland blir det bara så, men skall försöka få in lite mer i år.   Det har varit en lång höst som också fick en snabbstart på vintern som ser ut att ...

Av Tarja - 22 september 2010 18:24

Har precis badat en stycke Hetta som hittade gottgott och rullade sig i grävlingskit på vår lilla svamppromenad. Det var svamp vi skulle leta efter, inte väldoft. Hon följde inte med rundan runt utan stannade o luktade, tänkte att hon kommer väl till...

Av Tarja - 15 september 2010 08:59

Ja, så har Izzie börjat kurs med Denise, tänkte att det är bra om hon också kommer igång och jobbar lite med hund. Det gick bra, Izzie hade inte så mycket och säga om de andra hundarna, 2 amstaff?el korsningar, en rottisvalp, en goldenvalp, dvs 5 hun...

Av Tarja - 3 september 2010 19:00

Tänkte väl inte skriva så mycket idag, har gjort iordning plats för druvorna som nu står ute och ska växa upp mot berghällen....hoppas att de kommer och trivas där. Tog lite bilder på växthuset som inte är helt klar än, funderar lite på och ha vita...

Ovido - Quiz & Flashcards