lizz-bon

Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

Nu ska Guy sluta röka då han skaffade sig en Thure...

Av Tarja - 26 februari 2009 17:29

Vem är Thure? en grandis som helt plötsligt står i köket när man kommer hem från jobbet. Han skulle placeras ut på foder...och är en 3 årig grand danois hane. Och maken har lovat att städa....torka dregel och SLUTA röka.....!!!

 Thure heter egentligen Jontan von Haus Tiefenbach och är från Tyskland, bodde i Skåne fram tills idag.
Ja, vi får väl se hur det går...men han fick ett paket avbrutna cigaretter idag av mig så vi är väl på god väg??? Lite hjälp på traven så att säga. Visst, elakt men vi var inte helt färdigt överens om en grandis igen efter dåliga erfarenheter av Zlatan så att säga. Finns väl andra raser som kanske hade varit mer intressanta...

Nu vet jag Cina,..... en ridgeback.... de är läckra, vackra, lite päls och lagom stora? Vet inte hur de är o träna lydnad med men det går säkert?
Skulle jag kunna tänka mig också. Har suttit flera gånger som ringsekreterare för dom och de verkar vara bättre nu än för 10-talet år sedan.

* * * *

Jag har försökt och börja lite med GI-tänk till mat....undvika pasta, potatis och mycket grönt...får se om det kan göra nåt.

* * * *

Fick efter 1 v vänta garnet jag "vann" på tradera, men det var inte den färgen jag hade bjudit på, denna är svartmelerad....den på bilden och beskrivningen är brunmelerad. Har mailat till säljaren men inte fått svar, får försöka ringa...dålig stil...vill ha det bruna till Therése tröja. Hon ville oxå ha en med pingvinärm.

* * * *

Ha en go eftermiddag och kväll....




 
 
Ingen bild

Cina

26 februari 2009 18:42

Hej Tarja!

Ridgen har jag tänkt på tidigare, men den passar inte in riktigt ändå......Det får nog förbli collie iallafall.....fast med mer krav på föräldradjuren! Och inga stora pälsbollar...Usch! En isl.fårhund hade kanske kunnat platsa här ...Ingen dum ras...
Men usch! har ni blivit skvatt galna! (gubben din) en grandis! Nåja, vissa av dem är ju trevliga med....Och ibland hittar man en sund också...Hoppas ni får allt gott i er kille.Ni kunde väl önskat en västgötaspets eller två? haha
Jag har nästan slutat med Tradera då jag tycker det är för mycket bluffande där.....Jag vare sig köper eller säljer längre. Hoppas du får rätsida på ditt köp.
Jag har tappat inspirationen för handarbete för tillfället. Drar upp halvfärdiga arbeten....Har lämnat tillbaka massor av oanvända nystan till butiken igen....Lusten kommer väl så småningom igen. Jag har halft om halft anlitat en handler till Malmö. Gillar inte alls att traska vänstervarv.
Men det ska bli kul att träffa dig igen. På lördag ska vi ställa Aili och Alvin i Sätila...Uppvärmning inför...
Hörs!

 
Ingen bild

Tarja

26 februari 2009 20:12

Kan du inte gå högervarv då....haha, skulle allt bli kul o se. Hoppas du får handler, kan ju bli spännande o gå riktigt bra!
Fårhunden har ju massor med päls, utom dom som är lite korthåriga förstås...
vi hörs!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja - 12 december 2011 21:32

Har ju inte uppdaterat sidan på väldigt länge, men men. En mycket glad nyhet har jag i alla fall,  att Lizz-Bon´s Skuggi blev utställningschampion i Växjö i år. 3 cert på 4 utställningar! GRATTISAR ifrån oss    ...

Av Tarja - 1 januari 2011 19:26

Här har jag inte varit så aktiv på sistone, har inte heller uppdaterat hemsidan som var tänkt.....Ibland blir det bara så, men skall försöka få in lite mer i år.   Det har varit en lång höst som också fick en snabbstart på vintern som ser ut att ...

Av Tarja - 22 september 2010 18:24

Har precis badat en stycke Hetta som hittade gottgott och rullade sig i grävlingskit på vår lilla svamppromenad. Det var svamp vi skulle leta efter, inte väldoft. Hon följde inte med rundan runt utan stannade o luktade, tänkte att hon kommer väl till...

Av Tarja - 15 september 2010 08:59

Ja, så har Izzie börjat kurs med Denise, tänkte att det är bra om hon också kommer igång och jobbar lite med hund. Det gick bra, Izzie hade inte så mycket och säga om de andra hundarna, 2 amstaff?el korsningar, en rottisvalp, en goldenvalp, dvs 5 hun...

Av Tarja - 3 september 2010 19:00

Tänkte väl inte skriva så mycket idag, har gjort iordning plats för druvorna som nu står ute och ska växa upp mot berghällen....hoppas att de kommer och trivas där. Tog lite bilder på växthuset som inte är helt klar än, funderar lite på och ha vita...

Ovido - Quiz & Flashcards