lizz-bon

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Tarja - 7 februari 2009 15:54

I morse var jag ute med hundarna, tog med hö ut i hagen samtidigt. Gick in med hundarna. Hämtade ut hästarna som stod inne. Gick ut med hö till de andra som har uteboxarna....väl inne in i duschen och sen tog jag min första kopp kaffe...och lite frukost.

* * * * *

Jag tog en sväng ner till Granngården och köpte vägsalt, så att man slipper stå på örona här utanför....ja, snön blev ju inte kvar som man hade hoppats men så är det ju varje vinter. Om det nu kan kallas för vinter. Var även inne en snabb vända till pingstkyrkans loppis, ibland har man tur, hittade 1 nystan på 100 gr med rött garn, sådär lite oregelbundet tjockt...och sticka en mössa till Denise av, så det fick bli helgens stickning.

Jag hade faktiskt på mig en stickad tröja och sen min gråa poncho...för första gången. Och det var inte kallt ute så det var perfekt!

* * * * *

På eftermiddagen har jag mockat boxar, gjort rent i uteboxarna och även utanför dessa....ett antal skopor med skit....träning för armarna?

Nu så är det lite kloklippning på schemat, det klapprar lite på golvet när fårhundarna går. De har en enorm klotillväxt, gör inget annat än o klipper klor...men det är väl för att borra ner i isen så att de inte halkar omkull.

* * * * *

Sen har jag lovat Steffie och baka "steffiekaka" eller nåt annat gott. Här har hundarna var sina favoritkakor.....

Ikväll blir det lite avkoppling med en go middag, stickning och en film...

Bride wars kanske.....

Ovido - Quiz & Flashcards