lizz-bon

Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Tarja - 14 februari 2009 17:20

Hej på er alla, en sådan härlig dag det har varit ute. Har varit lite flitig idag tycker jag i alla fall.

Efter en sen frukost så satte jag en bulldeg och en deg för bröd.

De skulle ju jäsa en bra stund så då tog jag hela gänget med ut på en skogspromenad på 40 minuter. Ut och leta godis i skogen som jag slängde ut i omgångar...näsorna gick som bara den. Tränade lite inkallning på Izzie, hon formligen rusar in....har inte några krav på att hon skall sitta varje gång, bara hon kommer. Kanske man kan få en hund som gör det ordentligt haha...

Tog lite bilder på henne också, blev inga bra på dom andra som inte hade tid o stå en stund. Väl inne så blev det bak....

Brödkakorna blev väl sådär, nåt liknade polarbröd med råg....

Bullarna blev inte så många då jag gjorde liten deg....men roliga blev dom. Gjorde några bullar till semla, obs! mindre sådana och sen några kanelsnäckor...som inte alla blev som dom skulle. Visst hade vi singlar i somras men att dom även dyker upp som bullform har jag inte varit med om!

Nåja, efter en kopp kaffe och en brödbit så tog jag ut Izzie på koppelpromenad. På en 1/2 timme hann vi gå rundan, köra lite linförighet, sitt kvar, ligg, gå förbi godis som låg på backen, lägga ett litet spår på 75 meter med godis i slutet. Lite slarv i början men sen gick hon spåret bra hela vägen och titta, man hittar godis i skogen!!!

Kul med en så alert hund som är med på noterna och lyhörd...än så länge i alla fall.

Nu blir det väl snart dags för middag....och sen kan man sitta en stund framför TV:n kanske...


Ha en god alla hjärtans........


Ovido - Quiz & Flashcards