lizz-bon

Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Melodifestivalslåtar, hundar, träning mm

Av Tarja - 13 februari 2009 16:43

Idag har det visserligen varit lite kallt men ok väder ändå för en promenad.

...hör just Ted Gärdestads Satellit på engelska...undrar om jag har gjort det förut???
De kör gamla låtar från melodifestivalen på Telias Nöjes Schlager....

Ja, det har varit en hel del sådan under årens lopp...eller hur? 

Får se om man kommer ihåg o kolla en liten stund imorgon, hade för mig att den var idag...så bra koll har jag, haha. Det var bättre förr, då var det ett datum som gällde för den svenska och sen ett för det stora...

* * * *

Jeannie var här igår kväll med hundarna....Bikkiboo och Izor. Izor hade fortfarande hängiga öron, och är snart 1 årig schäfer...ser ju inte klok ut. Så jag tog fram maskinsaxen och klippte öronen som fortfarande var ulliga. Sen satte jag en bit tejp som dock lossade efter en kort stund, men öronen stod RÄTT upp! Så tyngden gör allt en hel del. Så jag har inte klippt Izzies öron just nu för jag tycker att dom är lite si och så. Hon är i och för sig väldigt aktiv med dom hela tiden. Hon lyssnar, visar vad hon tycker, känner med att uttrycka sig med dom. 

Kollade upp om det kommer en kurs igång i grundlydnad, får då försöka få med både Izzie, Izor och Spec. Hade varit kul och få komma igång på riktigt. Träning hemma blir inte riktigt samma sak.

Om vädret håller sig imorgon så lägger jag ett litet spår ute i skogen för Izzie. 

* * * *

Får köra litemer träning inne ikväll, promenaden var inte så "rask" som den kanske borde varit...

* * * *

Ha en god fredagkväll gott folk....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja - 12 december 2011 21:32

Har ju inte uppdaterat sidan på väldigt länge, men men. En mycket glad nyhet har jag i alla fall,  att Lizz-Bon´s Skuggi blev utställningschampion i Växjö i år. 3 cert på 4 utställningar! GRATTISAR ifrån oss    ...

Av Tarja - 1 januari 2011 19:26

Här har jag inte varit så aktiv på sistone, har inte heller uppdaterat hemsidan som var tänkt.....Ibland blir det bara så, men skall försöka få in lite mer i år.   Det har varit en lång höst som också fick en snabbstart på vintern som ser ut att ...

Av Tarja - 22 september 2010 18:24

Har precis badat en stycke Hetta som hittade gottgott och rullade sig i grävlingskit på vår lilla svamppromenad. Det var svamp vi skulle leta efter, inte väldoft. Hon följde inte med rundan runt utan stannade o luktade, tänkte att hon kommer väl till...

Av Tarja - 15 september 2010 08:59

Ja, så har Izzie börjat kurs med Denise, tänkte att det är bra om hon också kommer igång och jobbar lite med hund. Det gick bra, Izzie hade inte så mycket och säga om de andra hundarna, 2 amstaff?el korsningar, en rottisvalp, en goldenvalp, dvs 5 hun...

Av Tarja - 3 september 2010 19:00

Tänkte väl inte skriva så mycket idag, har gjort iordning plats för druvorna som nu står ute och ska växa upp mot berghällen....hoppas att de kommer och trivas där. Tog lite bilder på växthuset som inte är helt klar än, funderar lite på och ha vita...

Ovido - Quiz & Flashcards