lizz-bon

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Izzie ett riktigt monster...och lite allvar om kommuner

Av Tarja - 11 februari 2009 18:44

Hon är helt tossig. Varje dag när man kommer hem så kommer hon och bits.

Inte hårt, utan lite mer kärleksfullt. Sen så gapar hon med hela munnen medans man har handen i däri....och då kan man se alla tänder ända in. Vilka fina tänder säger man då, och så låtsas man o räkna dom. Alla där, säger man, och så är hon nöjd. Knäppis till hund eller. Hon är väldigt aktiv, gillar även att hoppa upp och tugga på husses arm....en blivande skyddshund? Nåja, sådana ambitioner har vi väl inte, då behöver man träna på en annan nivå.

* * * *

Idag har jag inte varit ute och gått heller, usch. Det var snö på vägen, och under där finns is...så det lockade inte. Får hitta på lite övningar inne istället. 

Lite stickning blir det väl oxå....

Har inte det där TV behovet o sitta framför den, den står i och för sig på andra våningen så bara det är en orsak till o inte glo på den. 

Sitter hellre en stund framför datorn....efter en hel arbetsdag framför den på jobbet??? är men beroende eller? 

Nåja, det är som Cina skrev i sin blogg, 

vännerna har man numera på nätet, stämmer till stor del. 

Då når man ju varandra snabbare och man väljer tiden själv om man nu inte har chattprogram, vilket jag inte har.

* * * *

Kommunens ansvar mot sina invånare? 

Nåt som jag grubblat på i ett par dagar nu...vad har kommuner för skyldigheter att ta hand om uteliggare? Djurägare har ju stenhårda krav på att ha tak över huvudet på djuren, även om de själva helst står mitt ute på åkern eller i skogen?!! Annars får man vite, böter och i värsta fall djurförbud. Vad händer kommunen? Ingenting verkar det som...

Det var reportaget i GP om en skolkamrat ur parallellklassen från grundskolan, Håkan Silver, som fick mig och grubbla. Jag skulle vilja göra något men vad? Vad kan kan göra för att hjälpa?  Känner mig maktlös...

men det borde vara kommunens sak. Kan man inte sätta ut mindre stugor med säng, täcke, kudde och fältarbetare som fördelade platserna för natten. Arbetstillfällen skulle skapas för flera då stugorna behöver städas också. Ska det vara så svårt att skapa ett boende där man inte är beroende av sociala, vilket många av dessa inte vill ha hjälp utav. Ta utav politikernas höga löner, fördela en del av skattepengarna till detta. Skulle säkert spara mycket på att inte behöva ta in dom på behandlingshem för att sedan släppas ut igen till samma liv. Lite omsorg och omtanke ger mycket!

 
 
Ingen bild

Cina

11 februari 2009 20:58

Dina tankar är goda när det gäller "vår" Håkan...Men när det gäller honom har han blivit erbjuden hjälp, men vill inte ha om han inte kan få en lägenhet där han vill bo....På Avenuen...hellst nr 14.....Han har själv valt Toan framför annan bostad.....Det sägs att högmod går före fall.....I Håkans fall verkar det gå hand i hand ( om jag uppfattat inslaget rätt) Hans höga intelligens för övrigt är det inget fel på.....MEN Det finns andra uteliggare som gärna tar de lägenhet de blir tilldelade för att slippa sova ute eller på ett dass.....De borde få den hjälpen av kommunen....

Har varit ute i skogen med jycksen idag....Naturligtvis kommer det älgar i min närhwet. Antagligen för att jag har älgfobier....(men gillar älg på tallriken!) Tur att jag inte var ensam....Had ealdeles säkert hamnat i koma av skräck om de kommit närmare! Ko med kalv.
Nu ska jag ta ifrån mina fyrbenta älsklingar sina märgben......De kan ju inte äta upp allt gottit med en gång!
Vi hörs.....

 
Marie

Marie

13 februari 2009 08:24

Önskar dig en trevlig helg och passar på att berätta om en tävling jag startat i min blogg.

Marie

http://hundblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja - 12 december 2011 21:32

Har ju inte uppdaterat sidan på väldigt länge, men men. En mycket glad nyhet har jag i alla fall,  att Lizz-Bon´s Skuggi blev utställningschampion i Växjö i år. 3 cert på 4 utställningar! GRATTISAR ifrån oss    ...

Av Tarja - 1 januari 2011 19:26

Här har jag inte varit så aktiv på sistone, har inte heller uppdaterat hemsidan som var tänkt.....Ibland blir det bara så, men skall försöka få in lite mer i år.   Det har varit en lång höst som också fick en snabbstart på vintern som ser ut att ...

Av Tarja - 22 september 2010 18:24

Har precis badat en stycke Hetta som hittade gottgott och rullade sig i grävlingskit på vår lilla svamppromenad. Det var svamp vi skulle leta efter, inte väldoft. Hon följde inte med rundan runt utan stannade o luktade, tänkte att hon kommer väl till...

Av Tarja - 15 september 2010 08:59

Ja, så har Izzie börjat kurs med Denise, tänkte att det är bra om hon också kommer igång och jobbar lite med hund. Det gick bra, Izzie hade inte så mycket och säga om de andra hundarna, 2 amstaff?el korsningar, en rottisvalp, en goldenvalp, dvs 5 hun...

Av Tarja - 3 september 2010 19:00

Tänkte väl inte skriva så mycket idag, har gjort iordning plats för druvorna som nu står ute och ska växa upp mot berghällen....hoppas att de kommer och trivas där. Tog lite bilder på växthuset som inte är helt klar än, funderar lite på och ha vita...

Ovido - Quiz & Flashcards