lizz-bon

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Tarja - 1 januari 2010 23:32

Jag har jobbat kväll....tog sin lilla tid o köra,....det slutar ju inte snöa...räcker tycker jag. Nu blir det sängen direkt om man ska upp 5.15 igen för o köra tillbaka till jobbet. Idag har det varit långa väntetider, massor med folk, många som hade kunnat söka på sin VC eller Jourcentral lite tidigare på dan...men de har väl sovit halva dan efter nattens håll i gång? Vart tog det där "egenvården vägen"...som att sköta om mindre åkommor själv, därför blir väntetiden också lång på akuten. Man prioriteras efter hur sjuk man är...inte i vilken turordning man kom som många tror... 


Natti natt

Av Tarja - 1 januari 2010 11:11

Nu har vi ett nytt år framför oss..!´och man hade hoppats på en bättre start...
Idag blir det inte så mycket funderande, får gå ut o se om torkarbladens motor är paj eller om det är en säkring som gått...jag ska iväg till jobbet sen.

Och dessutom är den enögd, vilket jag ogillar hos bilar för dom syns så dåligt, kan det vara kylan för det var massor av sådana ute i går, inte bara min.

Har för mig att vi köpte lampa, men var finns den....   och det är ju inte det lättaste o byta en glödlampa i nyare bilar, får se om man får till det...


Det småsnöar också, har väl kommit cirka 2 cm till i natt....så det är väl modd på vägarna nu. Ta det lugnt ni som ska ut i trafiken, jag vill inte se er på jobbet!

* * *

Och ni som fick er lite föör mycket igår....väl rätt dörr....


 


Ha en bra dag!


Ovido - Quiz & Flashcards