lizz-bon

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Tarja - 15 mars 2009 19:49

till veckan om man ser vad accuweather lovar så är det visserligen regn måndag men sen är det sol och 6+!! resten fram till torsdag i alla fall...

på fredag åker vi söderut...till Malmoe...

* * * *

Idag har det varit en stund ute och resten inne.Badade Izzie och försökte torka henne torr med blåsen men hon fick självtorka något innan det var dags för klippning. Mitt trimbord står ute i en liten stuga så dit gick jag inte idag,

satte mig på golvet...vilket väl inte är det bästa och klippa en 8 månaders bouvier som inte blivit klippt så grundligt någon gång innan. Nåja, hon blev grundklipp, får torka helt till imorgon och bli genomkammad igen och sen på med saxen igen. Hon ser lite långbent ut, men är inte så hög än, hade hoppats hon blir större än Steffie men blir nog i samma size, fast Steffie tycker jag är alldeles lagom, om hon nu var 60 eller 61....har glömt det. 

Henne skall jag också ta en dag med saxen, funderar på veteranutställande för hennes del några gånger. Har väl lite mjuk päls just nu men får ta och dra lite ull, så hinner det väl rätta till sig till sommaren, det är ju några månader dit. Izzie vet jag inte om det är nåt o ställa i junior, brukar hoppa över den klassen...och träna på inofficiella utställningar istället.

Hon behöver växa till sig tjejen. 

* * * *

Haha, nu har vi kommit på vad GI-metoden är, gissa?

*
*
*

Det är:

G- som i gott

I - som i helvete.....

*

Christofer sa att hans mostrar brukar banta och hoppar gärna över skeden med socker i teét...men kan sen ta och möla i sig chips och annat gott på kvällen....

och Mia som kör GI emellanåt- ja det låter precis som det var jag------

hoppa över nåt så kan man äta nåt annat gott.

Så gott folk, GI översätts numera till GOTT så In i helvete.....

hahaha

* * * *

Nu har jag snart druckit ur mitt glas med rött vi hade till middagen, märket Umbala, faktiskt riktigt OK från systemet, druvorna Cabernet Savignon, Shiraz och Pinotage för 128:- svenska lire för en bag in box.

Om en halvtimme dags för bastu, atrias delikatesskorv, finsk senap och en öl....

Natti natti sen i renbäddad säng....aaah vad gott man sover....

* * * *


Ovido - Quiz & Flashcards