lizz-bon

Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Tarja - 3 mars 2009 19:02

Fick boken Din Hund fortsätter idag...och bilderna i den gav mig flashback tillbaka i tiden. Det fanns bilder på Stig Mellqvist med riesen, Marlene Mussawir med boxer, Anders Bengtsson med border collie, m fl..va kul!

* * * *

Stig och Anders var ju "GBK:are" precis som jag var, och de hörde bara till klubben, så var det. Stig hjälpte oss hundungdomar mycket, med både kurser, träning, tävlingar som domare, frukt och grönsaker från fruns affär när vi hade läger till bra priser. Tack Stig för alla hjälp vi fick om jag aldrig fick sagt det tidigare. Vilka minnen man har...suck!

Anders vet jag hade en storpudel som han tävlade till lydnadschampion (lite osäker men tror det) först då jag lärde känna honom, sen hade han border collie, och sen blev det en cairn terrier. Anders och Ulla brukade sitta på bänken vid GBK och titta på när vi ungdomar tränade. Gav råd och tips, tusen tack!

Marlene lärde jag känna då jag tävlade med bouviern "Martin" (Stenlunda Zalomo) i både lydnad och bruks.

Anki, kommer du ihåg denna tid? 

* * * *

Nu ska här läsas och sättas igång med träning!


     Ha en go kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards