lizz-bon

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Tarja - 19 september 2009 16:19

De ligger i hallen o kan inte gå ut vanliga vägen....de får gå ut på baksidan istället, för vi har ingen trappa just nu!


Idag var vi iväg o köpte det sista virket närmare hemma vid, tjockare dimension av tryckimpgregnerat virke, o hör o häpna, det var billigare meter pris än ByggMax för samma sort!!! Men det andra virket som vi ska ha som golv hade de inte, men hade vi åkt dit vi åkte idag så hade det blivit billigare för då hade vi inte fått syn på det ribbade bruna,...hoppas nu att det är så bra som den ska vara enl. reklam.

Jag har dammsugit rent i gamla hönshuset, spån o gammal skit, visserligen så luktar det inte längre men det är torrt o dammigt, så det bästa var o dammsuga med grovdammsugaren. Men man känner att det är torrt i halsen, så därför gick jag in nu en stund....har dammsugit klart i alla fall. Nu ska jag göra iordning med tunnbrödsrullar med räkröra o sen till det blir det en Carlsberg.., så man sköljer ner dammet!Skrattande

* * * *

Jag vill ha tag på en stor vit lykta, golvmodell, blir fint o ha i trappan....får leta lite....Göksäter har fina sådan, i 3 pack, men vet inte hur de ligger prismässigt, 495:- för alla 3 har jag för mig de tog.

Har för mig att jag sett liknande på Harald Nyborg till billigare pris....men vi har ju inte deras reklamblad längre...

får leta lite på nätet eller nån annan som vet? Ullared har kanske sådana till bättre pris? Nån som köpt nåt sånt där?

Ja, det är mycket man vill ha....
* * * *

Ha en fortsatt go lördag!



Ovido - Quiz & Flashcards