lizz-bon

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Tarja - 6 september 2009 12:12

Ja, det har varit några hektiska dagar. I torsdags eftermiddag/kväll hämtades Skalman, o på fredag gick resan till Norge och Oslo jättebra. Tur o retur blev det på 7,5 timme...

Bamse sov hela vägen, vilken liten snäll valp. Tog ut honom innan Oslo och gav mat och vatten, och så fick han springa lite o göra det man ska...ute.

Väl inne i Olso var det inte svårt o hitta Sentralstasjonen, och där fick jag ring till henne som skulle ta med han vidare upp till hans nya matte.

Det var riktigt bra att han slapp o åka som frakt, utan fick sitta som knähund i liten väska. Här hade han också skött sig jättebra och första natten hemma hade han sovit gott. Lycka till nu med både Bamse och Skalman, som ju är närmare oss.

* * * *

Igår efter jobbet gick jag efter vägen o plockade nypon och slånbär. Slånbären in i frysen några dygn o nyponen ska jag torka. Får se om det blir som jag tänkt med dessa.

Man kan ju inte låta bli o plocka när det är såååå mycket och på så bekvämt ställe....räckte o stå kvar på grusvägen och en liten bit in på kanten för o plocka. Inte blev man riven heller, hade tunnare handskar också så det blev inte en massa småsår.

* * * * *

Idag har jag väl efter att fått kaffe på sängen hunnit med en hel del, in i duschen, äta frukost, satte en tvätt efter det o nu verkar den vara färdig,suttit en liten stund här framför datorn....och

 till middag har jag fixat in en skink/purjopaj in i ugnen, ut en liten stund nu och sen iväg o jobba. Ja, så ser min dag ut idag.

* * * *
Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards