lizz-bon

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Vad tror ni...blir det så här vitt till jul? Och mina Änglar e klara !

Av Tarja - 14 december 2009 19:33

Så här såg det ut på Avenyn  1995, 17 november!!!
Det var snö så det räckte o blev över....kommer ihåg att jag skulle ut o köra tidningar o kom inte ens ut genom dörren, som var igensnöad...!
Det väntas ju en vit jul men det kan väl komma med lite måtta....

Här är en bild från Avenyn denna dag...Poseidon måste ha blitt lite nedkyld...

 

Vi fick skotta fram en gång till hundarna så att de kunde gå ut o kissa...och katten försvann i snödrivan...jag skulle ut o hjälpa till...sjönk ner med hela benlängden o kom nästan inte upp. Katten hade räddat sig själv in under altan,

det kunde ju inte jag göra, så det var bara att kämpa på tillbaka till trappan.

Sen skulle vi efter mycket om och men och många timmar senare laga mat på ett stormkök inne, fläskfilé dessutom....och då kom strömmen tillbaka, men vi lagade färdigt maten så som började...Vad man kommer ihåg,.....

* * * *

Från det ena till det andra....nu är mina änglar klara o jag har abstinens, vad ska man hitt på nu då? Har liten tygbit över som skulle kunna räcka till en brödkorg,

med änglar? eller vad? Nån som vill ha en sån?
Inte blev det väl några proffsiga stjälkstygn, men kul var det....

 

Det blev en löpare med en ängel i varje hörn, i mitten är det tomt än

så länge. Men där ställer man lite ljus o nåt annat... blir fint till en röd duk under, först ska den tvättas o strykas, blir nog bra.

Lite annat pyssel:

Denna ljusboll har jag oxå gjort ett annat år...trodde den var sönder...

ska fylla upp den lite med grönt eller rött glitter...så den blir julig...

 


Ja, det var det hela, några mer tips på vad man kan göra?


Ha en go kväll,...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja - 12 december 2011 21:32

Har ju inte uppdaterat sidan på väldigt länge, men men. En mycket glad nyhet har jag i alla fall,  att Lizz-Bon´s Skuggi blev utställningschampion i Växjö i år. 3 cert på 4 utställningar! GRATTISAR ifrån oss    ...

Av Tarja - 1 januari 2011 19:26

Här har jag inte varit så aktiv på sistone, har inte heller uppdaterat hemsidan som var tänkt.....Ibland blir det bara så, men skall försöka få in lite mer i år.   Det har varit en lång höst som också fick en snabbstart på vintern som ser ut att ...

Av Tarja - 22 september 2010 18:24

Har precis badat en stycke Hetta som hittade gottgott och rullade sig i grävlingskit på vår lilla svamppromenad. Det var svamp vi skulle leta efter, inte väldoft. Hon följde inte med rundan runt utan stannade o luktade, tänkte att hon kommer väl till...

Av Tarja - 15 september 2010 08:59

Ja, så har Izzie börjat kurs med Denise, tänkte att det är bra om hon också kommer igång och jobbar lite med hund. Det gick bra, Izzie hade inte så mycket och säga om de andra hundarna, 2 amstaff?el korsningar, en rottisvalp, en goldenvalp, dvs 5 hun...

Av Tarja - 3 september 2010 19:00

Tänkte väl inte skriva så mycket idag, har gjort iordning plats för druvorna som nu står ute och ska växa upp mot berghällen....hoppas att de kommer och trivas där. Tog lite bilder på växthuset som inte är helt klar än, funderar lite på och ha vita...

Ovido - Quiz & Flashcards