lizz-bon

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Tarja - 6 december 2009 19:19

Idag var det klippning, Izzie började bli för långhårig o så som hon far omkring i blötan så torkar hon ju snabbare om hon blir kortare i pälsen. Nu blev det inte så super, stod i köket på köksbordet...får ta o fixa nåt i "hönshuset" till detta så småningom. Dessutom var det inte så bra belysning, grådasset ute gjorde ju att det blev mörkare inne...men hon verkade nöjd i alla fall.

 
Här väntar hon på en bit knäckebröd....hennes favoritgodis.


Har inte brytt mig om o göra nån adventsljusstake, tänder ju en massa

andra ljus istället. Tog in mossa igår för o pynta formen jag hade men ångrade mig. Tänkte lite på att det lätt kan börja brinna i den, så jag hällde i nötter istället.

  Så  blev det istället....


o här en bild på gårdagen 2:a bakning...

 

Dessa blev mjuka, o fick inga hårda kanter, tror att jag hade för hård deg

häromdagen. Innan jul får jag göra lite knäckebröd oxå...

Nu ska hällen över till mamma o syrran som får baka nästa vecka.


Idag har det inte blivit städat som jag tänkt, eller rättare sagt rotat i lådor om

det är nåt man kan slänga/ge bort, så man blir av med lite sådant....o får kanske mer plats. Men men, det kommer fler dagar.

Imorgon är det jobbet igen....

Ha en go söndagkväll....

Ovido - Quiz & Flashcards