lizz-bon

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Tarja - 12 oktober 2009 17:34

Nu på morgonen så blir det gärna långa köer i och med att bron skall köras över i 30 km/h pga vägarbetet....och ingen gör omkörningar och försöker att knö sig, alla kör tälmodigt i kön. Jag hade passerat ljuskorset och var nästan halvvägs upp mot bron, med bra bit kvar på omkörningsfilen till vänster, där ingen kör. Kolsvart e det ute och jag ser då att en bil bryter sig ur kön längre ner bakom mig....nähä du, tänkte jag. Styrde ut min bil till vänstra filen och blockerade....fick ilskna tutanden o helljusblink...men det sket jag i fullständigt. Bilen styr efter en liten stund in bakom mig, eftersom jag ligger dels kvar i högerfilen på min plats...och helt plötsligt så stoppar kön bakom....den bilen har antingen fått stopp eller tjurar o stoppar de andra. Bilen som legat tidigare bakom mig tar sig förbi den tjuriga bilen och lägger sig bakom mig, fast det hade kunnat gå o köra om nu...haha..ingen mer gjorde några tendenser till o köra om Skrattande

Hela vägen över bron, förbi Stenungsundsavfarten, till påfarten till motorvägen mot Göteborg, fanns möjlighet o köra om ifall det nu var så brått....men det gör inte pissmyran. Först en bra stund efter att vi kört på motorvägen o ligger i 100/110, så kör denna om, och tutar när den passerar mig...då vinkar jag Flört Have a nice day!

Denna pissmyra kör en svart Toyota Auris, inköpt nyligen, OPX 000 och kommer från Myggenäs, Välkommen till köernas värld över bron och håll dig till din plats i fortsättningen! O fler pissmyror av samma sort ombedes göra detsamma, ni kommer annars att behandlas som ovanstående.

Har du problem i form av hjärtinfarkt, ring ambulansen, den släpper jag förbi!

Ja, nu har jag fått sagt det!
* * * *

I söndags såg jag 2 älgar apropå älgjakten som börjat....men dessa tog sig nog en tur innan de klättade upp i trät och gömde sig. Har inte hört att det skjutits här omkring idag i alla fall...så de har nog klarat sig denna dan.
Rådjuren gick och betade nu när jag körde förbi, de orkade inte ens lyfta på huvudet när jag passerade...de kände nog igen bilen. Jag har ju stannat några gånger o tittat på dom när man sett dom, skygga är dom inte i alla fall.

* * * *

Får se om man tar ledigt på onsdag, vädret ser ju lovande ut och förhoppningsvis så blåser det inte, om man ska ut en liten första tur med båten...

* * * *

Ha en bra fortsatt måndag!

Ovido - Quiz & Flashcards