lizz-bon

Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Idag blev det lite loppisfynd...

Av Tarja - 14 november 2009 19:17

Stala Bygdegård hade sin höstloppis idag, passade på när man ändå åkte o handla i Varekil, eller om det nu var tvärtom, loppis är ju det som jag hade tänkt i första hand redan långt innan. Det var inte lika mycket folk som i somras och inte lika mycket varor heller, fast då köpte jag inte nåt. Men lite hittade jag nu, en ljusstjärna som jag hängde i ett hörn ovanför kopparkitteln, en ängel, en ampel med hjärtan och liten tomte som ska vara ute i mitt jularrangemang...nu vet jag vad jag ska göra med min betongkruka...den blev ju lite låg, kanterna skulle varit högre men den går ju o använda i alla fall. Ni får se sen...

Här är loppisfynden från idag i alla fall förutom tomten som står ute...för 40 riksdaler blev det:

 

O igår var vi iväg till Henån för att han skulle vaccinera sig mot svininfluensan, tillhör ju riskgruppenm nedsatt immunförsvar, och som skall ha 2 sprutor...men det har inte blivit av tidigare och sen har det väl inte varit så mycket information om när var och hur egentligen...inte nåt som man har sett i alla fall. Ringde i onsdags i alla fall och kollade, det var bara att komma upp till vårdcentralen på Henån.  Väl där så står det en lapp på dörren, vaccinet slut för vuxna, har tydligen stått på hemsidan också. Man skall ringa innan, men så sa dom inte i onsdags....jaha... nästa vaccinering blir inte förrän vecka 50 eller 51???  Jag har ju fått vaccin på jobbet och Denise får det i skolan, vi är ju också inom riskgrupperna. Jag för att jag jobbar på akutmottagning och Denise för att hon är yngre.

Vi får väl se var man kan hitta en spruta i nästa vecka....

Visserligen har det varit förkylt och hostigt, ont i halsen, huvudvärk här hemma och nu har jag fått det oxå, näsan rinner emellanåt och nyser nåt vansinnigt... men ingen ledvärk eller feber så det är väl en vanlig höstförkylning. Symtomen är ju i och för sig samma för svininfluensan....


På hemvägen blev det en snabbtitt inne på Göksäter, blev inhandlat 2 sprayflaskor med svart färg till de vinterdäck som jag köpte i fredags, 3 burkar kattmat, 2 ficklampor....allt som allt 138:-, helt överkomligt.


Jo, Cina, jag gör klyftpotatis ibland, men inte alltid, i lergrytorna har jag allt delat potäterna alldeles själv till klyftor....

Hade också tänkt o baka lite idag, men blev gjort en hel del annat...körde 4 maskiner tvätt, lakan, kläder, mattor så nu är det tomt i tvättkorgen förutom några få plagg med färger som inte gick ihop med det andra...

Får se vad det blir för väder imorgon, då vill han ut o åka med Jenny en sväng som inte är på land ännu, men jag vill ha sol och värme...kan man få det? Visserligen var det 12° nu vid 18.30 tiden, men det regnar. Och solen har vi inte sett till heller, vem har snott den? Lämna tillbaks omedelbart!


Nu ska hundarna få kvällsmaten o sen ska vi se på film, ...

Ha en go kväll...




 
 
Cina

Cina

15 november 2009 07:32

Jag vill också åka på loppis.....Med dig!

Vem vill inte ha sol nu...det har ju varit grått och trist alldeles förlänge....

Vi måste träffas innan jul Tarja.....Saknar dig.....

KRAM

http://www.carinasvarld.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja - 12 december 2011 21:32

Har ju inte uppdaterat sidan på väldigt länge, men men. En mycket glad nyhet har jag i alla fall,  att Lizz-Bon´s Skuggi blev utställningschampion i Växjö i år. 3 cert på 4 utställningar! GRATTISAR ifrån oss    ...

Av Tarja - 1 januari 2011 19:26

Här har jag inte varit så aktiv på sistone, har inte heller uppdaterat hemsidan som var tänkt.....Ibland blir det bara så, men skall försöka få in lite mer i år.   Det har varit en lång höst som också fick en snabbstart på vintern som ser ut att ...

Av Tarja - 22 september 2010 18:24

Har precis badat en stycke Hetta som hittade gottgott och rullade sig i grävlingskit på vår lilla svamppromenad. Det var svamp vi skulle leta efter, inte väldoft. Hon följde inte med rundan runt utan stannade o luktade, tänkte att hon kommer väl till...

Av Tarja - 15 september 2010 08:59

Ja, så har Izzie börjat kurs med Denise, tänkte att det är bra om hon också kommer igång och jobbar lite med hund. Det gick bra, Izzie hade inte så mycket och säga om de andra hundarna, 2 amstaff?el korsningar, en rottisvalp, en goldenvalp, dvs 5 hun...

Av Tarja - 3 september 2010 19:00

Tänkte väl inte skriva så mycket idag, har gjort iordning plats för druvorna som nu står ute och ska växa upp mot berghällen....hoppas att de kommer och trivas där. Tog lite bilder på växthuset som inte är helt klar än, funderar lite på och ha vita...

Ovido - Quiz & Flashcards