lizz-bon

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Tarja - 19 november 2009 18:53

o vara ledig i hela 3 dagar! Det är inte så ofta det händer men just nu känns det gott, sovmorgon i morgon...men sen ska båten upp och hem...får se hur det går. Vi har en granne som skall köra med en stor traktor, vår lilla pyttpytt klarar inte av en så stor båt.

Sen ska vi ha picknick med Bullens korv o en pilsner på båten....haha...vi lägger ut landgång från berget, bra va? Det är lite som ska skrapas och lackas men inte hela båten. Sen får man väl tvätta dynor, se vad det är för porslin o andra hushållsgrejor...så det kan bli en loppis framöver man får besöka, finns ju flera stora sådana i Göteborg, Cina Flört

* * * *

Idag har jag jobbat som läkarsekreterare hela dagen då det saknades en, först görlugnt på morgonen, dvs inga patienter kom, vilket ju är bra, då alla inläggningar ska skrivas, men se brakar det loss när "11:a bussen" kommer. Sen har det gått i ett kör....det är kanske därför jag har yrsel, har inte hunnit med o dricka varken vatten eller kaffe som man brukar. Får väl ta det lugnt dom här 3 dagarna, det är väl förkylningen som aldrig bröt ut riktigt på mig som spökar. Några influensafall kommer det in dagligen på akuten, men det är inte så att alla har svininfluensan utan det finns ju vanliga sorter oxå, vilket är väl vanligast.
Skämtade med en av ambulanspersonalen idag om att de kommer ju stup i kvarten, finns det inga andra sjukhus o köra till... tja, de ska ju köra till närmsta sjukhus som det heter, alltså blir det till oss...och när jag knappar in personnr på patienten så får jag upp adress i Östersund....jaha, då har man flyttat norrut då, haha...

* * * *

Nu ska jag se vad paketet till traderaköparen väger, o göra ett paket så jag får iväg den imorgon,

ha en go kväll

Ovido - Quiz & Flashcards