lizz-bon

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Tarja - 18 november 2009 18:30

Att det bara kan vara så här mörkt, grått o trist från morgon till kväll. Som de pratade om i radion i morse, man blir trött, håglös, orkar inte, även om man inte har någon depression så går musten ur en. Man vill inte....helt enkelt? Nån mer som känner så?
Ja, hade man haft skattkistan full med pengar så hade jag nog dragit mig till solen och söderhavet...
Fick ju hem en båttidning häromdagen med hur det var att segla ner till medelhavet...ska jag säga...som inte har varit ute till havs än annat än inom hamnsområdet...

Men jag tänke som så att han får ta och lära sig båten och navigeringen först, så tar jag det till våren sen, den lite längre turen. Sen är det inte nån trappstege på båten än...om man ska gå i och ur, den är ju lite högre än de andra som ligger efter bryggan.
I Kyrkesund har vi en trappa till den...så man får använda den när man ska i o ur, och jag vet aldrig vilken fot som är lättast att använda först...blir bakvänt o risk finns väl att man plumsar i. O nån kallsup vill man inte ha nu i alla fall. Nåväl, det är ju tänkt att den ska upp på torra land...var det nu är torrt nånstans...nu till helgen eller så.


Hundarna vände i dörren tydligen idag, ville inte ut, det blev snabbkiss nedanför verandan och snabbt in igen, förstår dom.
Vi får be till vädergudarna att de ändrar sig och tar regnet ner till andra sidan jordklotet där det inte hade regnat på 7 år, det är ju lika hemskt det...kan det få vara nåt mitt emellan så skulle allt vara till det bättre!


Ha en go kväll,

Ovido - Quiz & Flashcards