lizz-bon

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Tarja - 16 augusti 2009 20:01

Visst är isländska fårhundsvalpar söta, så in i .....men det är ju alla valpar.

Idag har de haft besök av pappa Bjarki....men han var väl inte så intresserad, det var roligare och gå runt o lukta på alla dofter som fanns i trädgården och markera revir...Gissa om Thure hade fullt upp efter besöket....han var ju tvungen o gå samma rundor....

* * * *

Nu ska jag sätta mig o slappa i soffan, solens mat börjar från Sicilien....

Av Tarja - 16 augusti 2009 14:59

Jag ska göra en golvlampa, sån som Ernst gjorde i ett sommartorp program. Men istället för rundstavar har jag hämtat stavar ute i naturen o skalat av dom. Nu ska dom torka, sen ska jag fixa till en platta o hitta en stor rund sten...Några handdukar i nåt bra mönster får också inhandlas, får se om dom har sånt billigt på Göken...

Mitt andra projekt med vit dekorationssten har inte kommit så långt, men nu vet jag var det finns sådan sten i alla fall. Väntar på speglarna, de pyttesmå från Panduro, de skulle ringa från butiken när de kommer in...annars har jag materialet hemma i övrigt...så det är bara o vänta. Fast i o för sig, man skulle kunna göra dom färdiga, och lämna plats för speglarna...dom ska ju inte hänga där det vita partiet är utan i äppleträt.

* * * * 

Valparna ska ut en sväng nu, det har varit lurit o kommit även liiite regn, men nu har det spruckit upp för ett bra tag sedan och blåser gör det, så det är inte så pisseblött ute för dom. Fast det tror jag inte dom bryr sig om.

* * * *

Jens kom också från Danmark på besök, han är på rådjursjakt o ska sitta på pass här i kväll o imorgon...får se om de kan lura bocken...han är nog rätt garvad o vet att gömma sig...

* * * *

Ha en go söndag....

ps filmen gick inte o ladda upp på Youtube, varför vet jag inte...om det är att det är en mov. fil? Nån som vet?


Ovido - Quiz & Flashcards