lizz-bon

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Det vill inte ge sig....

Av Tarja - 15 april 2009 08:56

Har nu efter hostandet fått lock för örona....provat med Nasoferm, Nezeril, Acetylcystein brus, vatten, halstabletter men det vill inte lossa. Nån som har bra tips?

Idag kom lite regn, men det var vårregn, varmt....nu kommer det väl att explodera ute, fast det har växt rejält under den senaste veckan.

* * * *

Izzie och Skrutt löper, så får vi se om de andra kommer igång. Får se om man kan ta och ansa Steffies päls idag... så hon blir vårfin. Izzie tog vi ju för ett tag sedan men den har växt också. Så det kan bli lite sax där också. Missade o anmäla till Tjolöholm, så vi får ta någon annan utställning istället och träna på, inte officiell, hon är för valpig o gå i juniorklass. Passar bättre på valputställning.

* * * *

Ha en fortsatt go dag....

 
 
Annette

Annette

15 april 2009 20:20

Ja du nu får man och göra......hahaha, hoppas bara det inte blir allt för många valpar..för tikens skull! Ja här i Skåne kan vi plocka ut hur mycket VAV som helst vet du....haha, jag jobbar ju natt ensam så någon av mina kollegor kan ju ta en natt för mig om jag behöver....´jag tog bara ut 2 VAV nätter när Enya skulle ha.....nu har jag tur att Fame ska ha i min så kallade frivecka....men kör det ihop sig ringer jag bara en av arbetskompisarna (som tack o lov åxå är uppfödare och vet att tikarna oftast tar nätterna och valpar....haha) jag har bara haft en kull som blivit födda på dagtid (Lagottokullen) tiken sov gott hela natten.......började böka i lådan kl 6,30 och 7,15 kom den första och sista kom kl 9,30.......det kallar jag najs!! annars har man fått sitta uppe om nätterna.....
Håll nu tummen för Helge på fredag........inte för vi tror han vinner men hoppas han kan gå felfritt och få matpeng.....han behöver ju minst ett lopp i kroppen nu.......efter 6 månaders frånvaro på tävlingar
Kramiz........ska du para nu?

http://www.rajfax.com

 
Ingen bild

Cina

16 april 2009 09:03

Låter inte alls kul för dig.Hoppas du hittar en lösning snart...
Vi skulle behöva lite regn nu...Börjar bli torrt lite varstans, men än håller brunnen. Alltid nåt.
Nu ska jag så lite fler Aklejor.....Ha en bra dag! Så skönt i solen!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja - 12 december 2011 21:32

Har ju inte uppdaterat sidan på väldigt länge, men men. En mycket glad nyhet har jag i alla fall,  att Lizz-Bon´s Skuggi blev utställningschampion i Växjö i år. 3 cert på 4 utställningar! GRATTISAR ifrån oss    ...

Av Tarja - 1 januari 2011 19:26

Här har jag inte varit så aktiv på sistone, har inte heller uppdaterat hemsidan som var tänkt.....Ibland blir det bara så, men skall försöka få in lite mer i år.   Det har varit en lång höst som också fick en snabbstart på vintern som ser ut att ...

Av Tarja - 22 september 2010 18:24

Har precis badat en stycke Hetta som hittade gottgott och rullade sig i grävlingskit på vår lilla svamppromenad. Det var svamp vi skulle leta efter, inte väldoft. Hon följde inte med rundan runt utan stannade o luktade, tänkte att hon kommer väl till...

Av Tarja - 15 september 2010 08:59

Ja, så har Izzie börjat kurs med Denise, tänkte att det är bra om hon också kommer igång och jobbar lite med hund. Det gick bra, Izzie hade inte så mycket och säga om de andra hundarna, 2 amstaff?el korsningar, en rottisvalp, en goldenvalp, dvs 5 hun...

Av Tarja - 3 september 2010 19:00

Tänkte väl inte skriva så mycket idag, har gjort iordning plats för druvorna som nu står ute och ska växa upp mot berghällen....hoppas att de kommer och trivas där. Tog lite bilder på växthuset som inte är helt klar än, funderar lite på och ha vita...

Ovido - Quiz & Flashcards