lizz-bon

Alla inlägg den 29 november 2008

Av Tarja - 29 november 2008 17:57

I morse när jag gick ut med hundarna låg Dancy ner. Han brukar inte ligga ner hur som helst, och inte heller höjde han huvudet när jag ropade. Det fick bli snabbkiss av hundarna och Denise fick ropa på Guy att han skulle också komma ut. Dancy går ju ute dygnet runt, har en egen kuppe i form av en utebox som han har tillgång till och gå in och ut i som han vill. Nu låg han ner i gräset mellan hans hage och tjejernas. Han hade rivit ner den tunna tråden och gått och ätit antaligen hela natten där ingen hade varit på hela sommaren. Tjejerna i hagen intill brydde han sig inte om. När vi kom fram till honom så ville han inte upp. Jag sade att jag hämtar matolja och varmvatten så får vi hälla det i honom, ifall han har kolik och medans han ligger ner. Nu hann jag inte så långt, tjejerna i hagen bredvid ville också komma och se hur det var med honom och med ens så var han på bena och börja hingsta sig...så det var ingen fara med honom. Han var bara proppmätt...

När jag ställde mig i boxen så kom han dit, och började och äta upp resten av höet som var kvar där inne! Hämtade mer vatten till honom så att han i alla fall skulle ha nåt och dricka. Några gånger under dan lade han sig ner på backen, men bara kortare stunder. Han e en riktig buse, Dancy.


Ovido - Quiz & Flashcards