lizz-bon

Alla inlägg den 23 november 2008

Av Tarja - 23 november 2008 16:01

Idag har det bakats tunnbröd...2 degar blev till massor av gott bröd. Fast jag tror att förra årets bak blev bättre. Men man kommer kanske ihåg fel. Jag har lånat en häll av en jobbarkompis, men funderar nu på allvar o köpa en egen. Fast det blir kanske inte bakat så ofta ändå. Det var mamma och jag som bakade idag såsom förra året. Middagen idag blir då tunnbrödsrulle med kyckling, sallad...dvs kycklingrulle, gott.
Guy har varit och tömkört Fly och grannen red med på Skjöna, det var väl det man missade annars utomhus, lite sol. Hann dock gå en promenad efter jag satte första degen med hundarna så lite sol hann jag också med.
Annars har helgen mest bestått i o städa, blir ju lite hundhår när nu Ullis har börjat o fälla. Det är ju lite konstig årstid, hon har ju tjock vinterpäls nu, eller är det sommarpäls fortfarande? Hetta löper så hon kommer väl också ifällning mitt i vintern.

Fick ett samtal igår från Gaskis matte Katrin, hon är såå nöjd med honom och alla som täffar Gaski blir helförtjusta i denna gosse. Han är lugn, trygg och stabil i sättet. Tar allt med ro. Han hänger med på gårdens sysslor och trivs gott bland hästarna. Låter gott o höra att det är åt det hållet.

Gaski är efter Hetta och Strakur, Hetta är ju också lugnet själv och mycket tålmodig. Izzie terroriserar henne så gott det går men inte en enda gång har Hetta blivit arg. Hon går heller därifrån om det blir för mycket.


Ikväll blir det bastubad, och krypa ner sen i ren säng, är nåt av det bästa man kan göra oxå.

Ha en skön söndagskväll.


Ovido - Quiz & Flashcards